Friday, August 20, 2010

ON MHI TV3

Listening to questions from MHI host, Fitri

As scheduled, at about 7.30 am today - Friday 20 August 2010 - three of us appeared on TV3. Puan Nor Zanah of Yayasan Nurul Yaqeen, Dr Fadzila Azni Ahmad of USM, and myself were interviewed about Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin Best Thesis Award by celebrated host Fitri on TV3 Malaysia Hari Ini (MHI) programme.

The airtime was 12:28 minutes and three of us were asked two questions each. In the usual short duration, Fitri had managed to put forward questions that entailed with answers embracing almost all basic information about the Award. Fitri was really an expert at this.

This was my first experience appearing on a TV programme. Years ago, I used to be asked to appear on a TV to be interviewed about my then just-published book. But it did not come into reality as the way I dressed was not compatible to the dress code of the TV, so I was told. They did not want people with turban or religious cap (kopiah) to appear on their TV.

TV3 however seems to be more open. They told Yayasan Nurul Yaqeen officer who arranged for today’s programme that they did not mind me wearing the kopiah.

Minutes after the programme, I received numbers of sms responding to our appearance on the MHI. One of them commented: “…Begitu tenang dan mendamaikan…”. I did not really know what made our appearance “tenang” and “mendamaikan”. Was it because of my kopiah? Part of it, perhaps, if not all?

To view the interview, visit ISDEV Facebook at http://www.facebook.com/profile.php?id=100001080971390


2 comments:

Anonymous said...

Saya ucapkan tahniah pada Prof, Dr Fadzila dan pastinya Puan Norzananh Jamari yang telah mempamerkan kewibawaan dan ketenangan dalam melontarkan ulasan dan penerangan tentang Anugerah tesis TSM. Saya pernah terlibat dalam beberapa perjumpaan dengan ISDEV sebelum ini di USM. Ketenangan Prof jelas sama seperti di luar Kaca Tv. Salam takzim kepada warga ISDEV dan Puan Norzanah jamari atas daya usaha murni dan bervisi ini. Saya doakan agar usaha dan inisiatif ini diberkati oleh Allah taala. Bangga atas kehebatan anak Darulnaim dan kewibawaan wanita Darul Takzim!

aidizakaria said...

Sekalung tahniah untuk Prof , Dr fazila dan Puan Norzanah Jamari atas kewibawaan dan ketenangan dalam mengulas dan melontarkan pandangan berkenaan Anugerah tesis TSM. Saya pernah menghadiri beberapa sesi pertemuan dengan Prof di ISDEV dan saya dapati ketengan yang terpancar di kaca TV tidak jauh bezanya dengan apa yang saya lihat diluar. Begitu juga karismatik yang jeklas dipaparkan oleh Puan Norzanah jamari selaku teraju utama YNY dalam menrealisasikan usaha murni NGO untuk memartabatkan hasil usaha Para Mahasiswa Pasca Siswazah yang pada saya yang pertama seumpamanya di Malaysia. Sekali lagi tahniah pada ISDEV dan Yayasan Nurul Yaqeen!